نشست نمایندگان تشکل های کارگری با فرماندار سقز

فرماندار سقز بر نقش تشکل های کارگری در توسعه شهرستان تاکید نمود

فرماندار سقز بر نقش تشکل های کارگری در توسعه شهرستان تاکید نمود

به گـزارش هه نـگاو،

فرماندار سقز در نشست با نمایندگان 13 تشکل کارگری و شورای اسلامی کار ادارات و کانون بازنشستگان خواستار پیگیری به حق مطالبات کارگران شد.

 

جعفر توان با تبریک هفته کار و کارگر و تقدیر از جامعه کارگری، خواستار ارتقای سطح کار، معیشت و تولید، حل مشکلات از طریق صلح و سازش توسط کارگران و کارفرمایان، ارتقای مهارت آموزی و اهتمام جدی برای پیشگیری از کاهش حوادث ناشی از کار شد.

 

توان با بیان اینکه کارگران، رکن جهش تولید هستند، تصریح نمود: نقش جامعه کارگری در توسعه شهرستان، تاثیرگذار است و مجموعه اداری، حامی و پشتیبان جامعه و تشکل های کارگری است.

 

در این نشست، حاضران بر نظارت بر قراردادها، تبدیل وضعیت نیروی کار، برگزاری دوره های ایمنی، پرداخت تسهیلات کم بهره توسط ریاست جمهوری ( درخواست های مردمی)، ساماندهی میدان تره بار، مساعدت نظام مهندسی، ساخت مجتمع های رفاهی، فراگیر نمودن چتر بیمه به ویژه برای رانندگان و ایجاد رمپ دسترسی ( لاین کندرو دسترسی) تعاونی کامیونداران، تاکید نمودند.

بهاری، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم پیرامون تعداد بازرسی های ادواری، موردی، تعداد پرونده های مطرح در شورای حل اختلاف، حضور در کمیته حفاظت فنی کارخانه ها، درخواست بیمه بیکاری و موارد سازش کارگری و کارفرمایی به ایراد سخن پرداخت.

میرزائی، رئیس اداره بیمه تامین اجتماعی هم عنوان نمود: برای فراگیر نمودن چتر بیمه، تسهیلگری لازم انجام در روزهای گذشته، قرارداد تعدادی از کارگران شهرداری سقز منقضی و با عدم تمدید مواجه شد.